Упис у први разред школска 2022/23.
ОБАВЕШТЕЊЕ за родитеље будућих првака
У складу са дописом Министарства просвете, науке и технолошког развоја (од 11.3.2022.) и ове године ће родитељима бити доступна услуга еЗаказивање за упис и тестирање детета у основној школи у периоду од 21.3.2022. до 31.5.2022. године. Заказаног дана ће педагог или психолог извршити тестирање будућег првака.
Родитељи приликом уписа не подносе ниједан документ у папирном облику- подаци из матичне књиге рођених, евиденције пребивалишта и здравственог информационог система се прибављају по службеној дужности, електронским путем у самој школи. Изузетно, ако је лекарски преглед обављен код приватног лекара или у војној здравственој установи, биће потребно да га родитељ донесе у школу.
Школа је у обавези да по службеној дужности прибави потврде о обављеном обавезном предшколском програму.
У ПРВИ РАЗРЕД школске 2022/23. године уписују се деца рођена од 1.3.2015. до 28.2.2016.
У први разред се уписује свако дете које до почетка школске године има најмање шест и по, а највише седам и по година.
Изузетно, детету се може одложити упис у први разред за годину дана, у складу са посебним законом.
Дете које има од шест до шест и по година уписује се у први разред након провере спремности за полазак у школу. Школа организује проверу спремности.
Ако је дете старије од седам и по година због болести или других разлога није уписано у први разред, може да се упише у први или одговарајући разред на основу претходне провере знања. Претходну проверу знања обавља тим састављен од наставника разредне наставе, педагога и психолога школе уважавајући стандарде постигнућа и ценећи најбољи интерес детета.
Информација за родитеље у вези са еЗаказивањем термина за упис и тестирање детета у ОШ
И ове године родитељи / други законски заступници који су грађани Републике Србије могу електронским путем да закажу на Порталу еУправа термин за упис и тестирање детета у основну школу покретањем услуге еЗаказивање термина за упис и тестирање детета у ОШ.
Потребно је да:
- Будете регистрован корисник, односно имате креиран налог на државном порталу за електронску идентификацију eID.gov.rs
- Покренете услугу на Порталу еУправа (Услуге → Образовање → еЗаказивање термина у ОШ)
- Закажете термин у школи којој Ваше дете територијално припада
Приликом уписа није потребно да прилажете документа, јер ће их школа прибавити по службеној дужности, и то:
- Извод из матичне књиге рођених
- Уверење о пребивалишту
- Уверење о похађању припремног предшколског програма
- Потврду о обављеном лекарском прегледу – лекарско уверење*
* Изузетак је само лекарско уверење уколико сте преглед обавили код приватног лекара или у војној здравственој установи.
Напомена 1: Термин можете да откажете 24 часа раније. Уколико не откажете термин и не дођете у заказаном термину у школу, систем Вам неће дозволити да наредних 14 дана резервишете нови термин за упис и тестирање детета у основну школу електронским путем. У том случају, родитељи ће морати директно да се обрате школи и закажу нови термин.
Напомена 2: Уколико имате додатна питања и недоумице у вези са заказивањем термина, обратите се контакт центру на 011/73-505-57. Телефонска подршка доступна је од 21. марта 2022. године и током трајања уписа у основне школе сваког радног дана од 7.30 до 15.30 часова.
ОБАВЕШТЕЊЕ
за родитеље будућих првака заинтересоване за целодневну наставу
Предаја докумената за целодневну наставу обавиће се у понедељак, 4. априла 2022. године са почетком у 8 часова у нашој школи. Том приликом утврдиће се редослед пријављивања који ће бити један од критеријума за формирање одељења целодневне наставе.
Да подсетимо!
Због великог интересовања родитеља за овај облик наставе, и у складу са могућностима школе, у школској 2022/23. години планирано је уписивање два одељења целодневне наставе, тачније педесет ученика.
Предност при упису имају:
- деца без родитељског старања (потребно је приложити потврду Центра за социјални рад);
- деца самохраних родитеља (потребно је приложити доказ о статусу);
- деца чија су оба родитеља запослена (потребно је приложити потврде да су запослени);
НАПОМЕНА: У случају да већи број пријављених испуњава претходно наведене критеријуме, узима се у обзир редослед пријављивања.
У одељењима целодневне наставе редовну наставу, ваннаставне активности и самостални рад ученика реализују два учитеља у време од 8 до 15.30 часова и обавезно је присуство ученика у том периоду. Могућност ранијег изласка постоји у ретким и оправданим случајевима. Учитељ је са ученицима до 16 часова, а затим је обезбеђено дежурство учитеља у продуженом боравку до 18 часова.
Од трећег разреда и ова одељења иду у школу по сменама (које су одређене од почетка првог разреда).
НАПОМЕНА1: Организација целодневне наставе подложна је промени у зависности од епидемиолошке ситуације.
Предлажемо родитељима да, и поред исказане потребе за целодневном наставом, узму у обзир и мишљење стручних сарадника (психолога и педагога) колико је овај вид наставе прихватљив за њихово дете.
Напомена2: Уколико неко од родитеља из техничких разлога не може да се пријави преко портала еУправе додатну подршку може добити од административног радника школе на број телефона 063/88-26735 ( Драган Малчевић).
На ваше потребе одговорићемо у складу са могућностима школе.
Захваљујемо на сарадњи.
Бранислав Недељковић, директор школе ,,20. октобар“